pondělí 12. listopadu 2012

V čem a jak běžet Velkou Kunratickou?

V čem a jak běžet Velkou Kunratickou?
Populární závod přes tři kopce a tři potoky běhám již od roku 2002. Při svých prvních startech jsem hltal taktické rady Luboše Matějů, který na trati přes Hrádek dokázal dvakrát vyhrát. Základem úspěchu je na Velké Kunratické taktika a obutí.
Obuv
V letech 2002 – 2007 jsme mi orientační běžci měli ohromnou výhodu, jelikož jsme tento závod vždy běhali ve speciálkách na orientační běh se špunty a hřeby. V té době neexistovala jiná alternativa. Teda v atletických tretrách jsem běžel jednou v roce 2006 a skoro jsem se zabil při sběhu z Hrádku. Přeci jen tretrám chybí špunty na patách. V letech 2008-2010 jsem starty na VK vynechával, jelikož jsem studoval ve Finsku. Při svém předposledním startu v roce 2011 jsem obul opět speciálky na orientační běh a nemohl jsem si je vynachválit. Letos ovšem Martin Marek vyvěsil na Facebook anketu, v jakých botách poběžím, aniž by to se mnou předem konzultoval. Když jsem anketu uviděl, bylo mi jasné, že letos speciálky na orientační běh zůstanou v botníku a začal jsem si leštit svoje milované X-talony 190. Před startem se mi sice Šéďa (Jan Šedivý) vysmál, v čem to běžím, že to nemá hřeby a já si taky nebyl 100% jistý volbou obuvi, ale poté co jsem se dostal na trať, neměl jsem žádný problém a na Hrádek vyletěl jak nikdy. Sice jsem v kopcích zaregistroval dvě až tři drobná proklouznutí, ale ty se mi bohatě vrátili zpět na rovinách. Kde jsem necvakal hřeby, ale obuv mě nutila běžet v pěkném běžeckém stylu. Takže za rok je obutí jasné, Inov8ty jsou prostě špička i na tento drsný závod! Navíc mi tyto boty pomohli se zase o kousek přiblížit traťovému rekordu.


Výsledky:

Taktika

O taktiku se s vámi podělím za necelý rok na tomto místě. Trochu jsem o ní sepsal na www.janprochazka.eu. Po letošním výkonu si můžu dovolit nesouhlasit s Romanem Skalským (11:24) a jeho článkem http://www.behej.com/clanek/9314-serial-velka-kunraticka-se-beha-nalehko-a-od-zacatku-naplno, tento závod prostě nelze běžet od začátku naplno! Více se můžete dočíst na začátku listopadu 2013 opět zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat