středa 29. října 2014

Botník Honzy Čelůstky


Honza Čelůstka bilancuje své letošní zkušenosti s Inov-8
Můj letošní botník snů od Inov-8 vypadá následovně:
- Trailroc 255 – objemové tréninky běhám zásadně mimo asfalt, jasná celoroční volba
- Tri-X-treme 275 – letošní novinka, neskutečný univerzál
- F-lite 240 – když opravdu rychlý trénink, tak tyhle tryskáče
- F-lite 195 – na závody není jiná volba, navíc v národních barvách
 
 
Tri-x-treme 275
Už když mi Martin Marek tuhle botu předával, tak jsem věděl, že si budeme rozumět. Taková ta láska na první obutí. Pěkný ale nijak extravagantní design. Tady bych uvítal pestřejší barvy, ale zase botky vypadají pořád čisté :-) Širší kopyto mi vyhovuje a pohodlí se na delší tréninky vždy hodí. Vzhledem k tomu, že bota je určena pro triatlonisty, kteří závodí bez ponožek, je svršek opravdu pohodlný. Tady bych dal jedna s hvězdičkou. Vychytávkou by mělo být „odvodnění“ boty (běhání bez ponožek a při závodě se člověk polívá vodou, případně ho pořád někdo sprchuje), ale to jsem nějak nepocítil. Rychlozavazování místo k lasických tkaniček je pohodlné a nohu drží bez problému. Kdo si někdy zkusil při závodě zavazovat tkaničky když slezl promrzlý z kola, tak ví o čem mluvím. Tím se dostávám k podrážce. Tady mě napadá slovo univerzál. Boty jsou použitelné na jakékoliv tempo od 3min/km nahoru a vzdálenost 1km až co vydržíte. Nejsou to úplné papuče, ale na poměry Inov8 jsou velmi pohodlné a použitelné na cokoliv od tempa na dráze až po 2h „vyprdění“ na promenádě. Za květen až listopad není na podrážce vidět téměř žádné opotřebení. To je dáno nejspíš tím, že nemá žádné výstupky, což je lehkým mínusem za mokra, kdy bota lehce klouže.
Kdybych nezávodil, tak mi stačí dvoje botky. Trailroc 255 na nezpevněné cesty a zimu a Tri-x-treme 275 na vše ostatní!

Žádné komentáře:

Okomentovat