neděle 28. prosince 2014

Recenze F-lite 235


Dostalo sa mi priležitosti otestovať dlhodobo očakavaný model topánok určených výsostne pre CrossFit atlétov a nadšencov. Na nové f-lite 235 som si už dlho robila zálusk, keďže Inov-8 a konkrétne ružovo-modrý model f-lite 215 obúvam už vyše 2 rokov pri každodenných CrossFitových tréningoch. Bola som zvedavá, čím sa nové botičky líšia od starého modelu a veľmi som sa tešila na ich skúšku v domácom prostredi CrossFit Pressburg v Bratislave.
Inov-8 najnovšie nadizajnovala typ topánok určených špeciálne na výkonostný fitness. Pri týždennom testovaní som sa snažila všímať si parametre tenisiek a vlastnosti, ktorými Inov-8 prezentuje nový model, teda ich pohodlnosť, všestrannosť a oddolnosť.
Nové botičky sú krásne ľahké, vyznačujú sa ešte väčšou flexibilitou a hneď ako si ich nasadíte obopnú vaše chodidlá ako papučky. Vôbec nemáte pocit, že by vám noha vnútri behala alebo mala príliš veľa priestoru. Ja mám overený model precision fit, určený pre útlejšie chodidlá, ale v ponuke je aj standard fit pre tie širšie. Pri kúpe sa riaďte svojou zbyčajnou veľkosťou prípadne o pol čísla väčšou. Inov-8 sa snažili vyrobiť topánku, ktorá by spĺňala predpoklady stať sa jednotkou na trhu, ktorá zaujme nielen inovatívnymi riešeniami, ale najmä funkčnosťou. Najväčšou novinkou čo sa týka textílií, z ktorých je topánka vyrobená je  tzv. pressure vent, umiestnený v prednej časti  topánky na vnútornej strane chodidla.  Je to kúsok elastickej, ale pomerne pevnej tkaniny, ktorej úlohou ako už aj názov naznačuje je uvoľniť alebo prepustiť tlak, ktorého sa noha dopúšťa pri zmenách pohybu pri šprintoch, výskokoch na bednu či liftoch. Táto nová technológia by mala zaručiť dostatočný priestor pre pohyb chodidla a prispieť k ešte väčšiemu pocitu pohodlia.
Ďalšou novinkou je výrazne spevnená a odolná tkanina podobná brúsenej koži v oblasti palca. Výborne sa overila pri krátkych šprintoch a angličákoch. Špička sa vám nepodšmykuje a mala by vydržať ešte mnoho Death by Burpees workoutov :-)


 
 
Vďaka ich ľahkosti si botičky obľúbite pri všetkých gymnastických cvikoch. Sú ideálnym spoločníkom na beh a keďže majú dostatočnú vnútornú vystielku, neváhala by som v nich zabehnúť  aj dlhsie vzdialenosti. I keď má topánka zero drop, čo by mal byt oproti f-lite 215 až 6mm a dosť citeľný rozdiel, nie je tomu tak. Inov-8 sa pohrali s podrážkou, čomu zodpovedá  o 40% pevnejšia päta. Aj pri ťažších váhach na overhead squatoch som sa cítila stabilne a prikovaná k zemi. Na pätičku sa môžete spoľahnúť aj pri cvikoch s KB či jednoručkami. Chválim tuto iniciatívu a myslím že je to krok správnym smerom.  Inov-8 je pomerne hrdá na ich vyvoj v oblasti rope-tec. Ten sa rozšíril zo strednej časti dokola celej topánky. V súčasnom vrcholovom leveli CrossFitu, kde sa čoraz častejsie objavuje šplh bez pomoci nôh je to trocha zbytočne prepracovaná záležitosť. Toto bude moja jediná výhrada k novému modelu f-lite 235 a preto ich bez vahania doporučujem všetkým, ktorý hľadajú univerzálnu fitness tenisku a neboja sa vzbudiť pozornosť farbami.  V ženských  žiarivých prevedeniach ružovo-modrej alebo  fialovo-žltej bude ten krásny WOD ešte krajším. 

1 komentář: